عکس کوه دنا یاسوج

محسن موحدی
تاریخ انتشار :
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ما در موکیاتو فلاور .گردآورنده‌ی عکس‌هایی با کیفیت بالا از انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی هستیم. هدف ما ارائه جامع‌ترین آرشیو عکس ماشین در ایران است تا به شما در انتخاب و شناخت بهتر خودروها کمک کنیم.

کوه دنا یاسوج

کوه دنا رشته کوهی عظیم است که ۵۲ قله‌ی مرتفع با ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر دارد که بلندترین قله آن کوه بیژن ۳ یا قاش مستان نام دارد. در دل این رشته کوه زیبا غارها و چشمه‌های زیادی نیز وجود دارد که باعث شکل‌گیری حیات وحشی غنی و متنوع در این منطقه شده است. قلل مرتفع و پربرف دنا سرچشمه رودها و جویبارهای زیادی در دل این کوهستان است که باعث سرسبزی و طراوت این منطقه و بالاخص روستای زیبای سی‌سخت در دامنه‌های دنا شده است.

رشته کوه دنا کجاست

رشته کوه دنا را می توانیم به‌عنوان بزرگترین و بلندترین چین خوردگی رشته کوه بزرگ زاگرس بشناسیم رشته‌کوه دنا بین استان های کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان قرار دارد

کوه دنا» سفید پوش شد+عکس

دنا بلندترین قله رشته‌کوه‌های زاگرس است و ارتفاع این قله ۴۴۴۸ متر است و در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج در شهر سی سخت جای گرفته‌ است.

یاسوج

در دامنه رشته کوه های زاگرس خطه ای زیبا با طبیعتی دل انگیز آرمیده شهرستانی به نام "دنا" که زیبایی هایش آن را به قلب تپنده گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید : عکس کوه دنا یاسوج

کوه دنا یاسوج

پست های منتخب